Opravovne vozidiel

Zoznam autoopravovní

Mapa Slovenska s vyznačenými poskytovateľmi a detailom poskytovateľa údajov z RPZV.

Prebieha načítavanie...

Často kladené otázky

Prevádzkovateľ vozidla je podľa § 45 ods. 1 písm. d) zákona č. 106/2018 Z.z. povinný vozidlo kategórie M1 a N1 po dopravnej nehode alebo škodovej udalosti, ktorá mala vplyv na hlavné bezpečnostné prvky (HBP) vozidla, ktorými sú zavesenie kolies, deformačné zóny, systémy airbagov, riadenie alebo brzdy, na vlastné náklady podrobiť vozidlo

  • odstráneniu chýb vzniknutých pri dopravnej nehode alebo škodovej udalosti v autorizovanej opravovni alebo nezávislej opravovni (platí pre vozidlá s dátumom prvej evidencie po 1. januári 2005), a
  • technickej kontrole pravidelnej mimo ustanovených lehôt

pričom do doby splnenia týchto povinností je vozidlo vozidlom s pozastavenou prevádzkou podľa § 47 ods. 3 písm. c) zákona č. 106/2018 Z.z. a nie je povolené jeho používanie v cestnej premávke.

Oprava vozidla musí byť vykonaná opravovňou, ktorá spĺňa podmienky podľa § 47 ods. 7 Zákona č. 106/2018 Z.z. a zároveň oprava musí byť vykonaná súlade s § 47 ods. 8 Zákona č. 106/2018 Z. z. O oprave je potrebné predložiť potvrdenie o oprave vozidla.

Za poškodenie deformačnej zóny sa považuje také poškodenie vozidla, ktoré vyžaduje opravu napr. v rozsahu:

  • rovnanie nosných častí skeletu karosérie (priečne nosníky, pozdĺžne nosníky, stĺpiky karosérie)
  • výmena nosných častí skeletu karosérie
  • výmena vonkajších pevne pripojených častí skeletu karosérie (napr.: podbeh, zadný blatník, škrupina strechy, zadné čelo)
  • zásah do skeletu karosérie delením a spájaním materiálov (rezanie, zváranie, lepenie, nitovanie a pod.)

Reklamačný formulár slúži na zaevidovanie problému súvisiaceho s pozastaveným prevádzky Vášho vozidla.
Prejsť na reklamačný formulár

Príznak pozastavenej prevádzky vozidla po úspešnom absolvovaní technickej kontroly pravidelnej mimo ustanovených lehôt sa spravidla zruší do 48 hodín od absolvovania technickej kontroly pravidelnej mimo ustanovených lehôt. V prípade, že sa tak nestane, kontaktujte nás prosím cez reklamačný formulár ktorý sa nachádza taktiež v časti časté otázky.